Električni viličarji so najpogostejša kategorija viličarjev, če jih razdelimo po načinu pogona. Poznamo malo morje izvedb, vsem pa je skupno nekaj pomembnih značilnosti. Te izvedbe so: teleskopski viličar za višinska dela, ročni električni viličarji, paletni viličar, skladiščni viličar in še mnoge druge variante. Električni pogon zagotavlja izjemno robustnost, saj je v tem primeru že od začetka na voljo maksimalen navor, kar ga premore električni motor. To daje električnim viličarjem pomembno prednost, saj se v primerjavi z viličarji na bencinski ali dizel pogon ne rabimo ukvarjati z nastavljanjem obratov motorjev, ki tu določajo maksimalen navor pri pogonu oziroma maksimalno silo dviga. Pri sodobnejših strojih, kot je Indos viličar, pa seveda tudi motorni del nadzoruje avtomatski elektronski nadzorni sistem, tako da je razlika manj opazna.
Vseeno pa so viličarji na motor z notranjim izgorevanjem bistveno bolj podvrženi obrabam določenih delov kot njihovi bratranci električni viličarji. Vsak motor, pa naj bo dizelski ali bencinski, vsebuje veliko število gibajočih se delov, ki potrebujejo vzdrževanje. Električni motor je, po drugi strani, veliko bolj enostaven in ne potrebuje nobenega dodatnega vzdrževanja. Tudi teža baterij, ki jih potrebujemo za električni pogon viličarjev, je zaželen dodatek, ki povečuje stabilnost viličarjev in je v nasprotju z električnimi avtomobili tu dobrodošla.
Kljub temu pa imajo tako električni kot tudi dizel in bencinski viličarji, kot je na primer Indos viličar, končni pogon speljan preko hidrostatskega sistema. Ta sistem omogoča brezstopenjsko upravljanje z viličarjem naprej in nazaj, kot tudi brezstopenjski dvig vilic oziroma bremena. Indos viličar ali kakšen drug viličar priznane znamke ima poleg hidravličnih komand še elektronske komponente, ki omogočajo prilagajanje ročnega vnosa premika in tako onemogočajo nezaželene premike in nihanja, ki so bila pri starih viličarjih kar pogost pojav. Vse to pa poskrbi za bistveno večjo varnost uporabnika in pomočnikov, ki stojijo zraven, zlasti pa bolj miren prenos tovora.